healthy / snack

Hej hopp! Träningen går framåt, men känner inte just nu att jag blir så mycket bättre som jag vill bli, vilket är frustrerande. Får väl ha tålamod I guess... Dessutom e min klubb (där jag tränar thaiboxningen) stängd för tillfället pga det vart en vattenläcka i lokalen :( Har jättemycket träningsabstinens. Jag tränar ju på gymmet nu såklart för att hålla formen, men det är ju knappast samma sak.. behöver slåss lite haha!

Har semester från jobbet också, vilket är sjuuuukt skönt och verkligen behövligt. Det gör också att det blir skönare att träna, man kan ha annan koll på kosten, hinner sova ut och laga mat, hinner göra annat man vill göra. Så jävla värt alltså. Tänkte dela med mig av ett jättebra recept som jag hittat (och gjort om lite), som är skitbra att äta innan träningen.

Kesoplättar med frukstsallad och kvarg/kesella.

Ursäkta den dåliga bilden, men den är snabbt tagen med mobilkameran.

Ingredienser till ca 8 st kesoplättar
250 gram keso (jag använde mini)
2 ägg
3 msk grahamsmjöl (fullkorn alltså)
En nypa salt
Lite smält margarin i smeten

Stekte dem på några minuter på vardera sida i margarin, precis som vanliga plättar! I fruktsalladen använde jag galia melon, annanas, passionsfrukt och kiwi. På sidan av en klick kesella! Ni kan förstå vad smarrigt detta blev, och dessutom kunde jag äta det med gott samvete då det dessutom är nyttigt :)

Det ursprungliga receptet kommer från filibabba.blogg.se.

din åsikt, mjau!

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0