projekt:get/in/shape

Hej allihopa! Ett tag sedan jag faktiskt skrev något i min blogg. Således har jag än en gång dött bloggdöden. Nåväl, det roliga med att ha en blogg är att man får skriva precis när man vill, när det faller in helt enkelt.

Till den fina rubriken som jag har gett detta inlägg: Det är dags att "shape up". Jag älskar att träna, men är också fruktansvärt lat ibland. Därför har jag gett upp min idé om att kunna gymma själv. För det är så. jävla. tråkigt. Ni får ursäkta mitt ordval men det är verkligen riktigt tråkigt att bara stå där och trampa på crosstrainern eller på springbandet, för att sedan ta sig ett varv på de olika maskinerna, för att sedan stretcha lite halvt stressad för att man vill hinna med en viss buss. Jag behöver någon som pushar mig, jag behöver dessutom ett större mål med min träning än bara "bli snygg", "få en tränad mage", "bli stark".

Jag har därför börjat på muay thai (thaiboxning) med min vän Jessica och detta ska vi nu köra 3 ggr / vecka. Det är riktigt roligt men fruktansvärt jobbigt. Och man vågar inte göra annat än det läraren säger haha! Jag har aldrig, trots att jag dansade ca 5 ggr i veckan förut, svettats så mycket på ett träningspass. Herregud säger jag bara. Men det är som sagt riktigt roligt!

Så mitt träningsschema ser nu ut som följande: Muay thai mån, ons och lör. Yoga på tors.
Detta känns väldigt bra. Det kommer bli ett bra åt 2011, det känner jag på mig.

Bjuder på en bild på min älskade lilla ninjakisse Miyagi. <3

din åsikt, mjau!
Postat av: M

bloggdöden? vinterdöden? hur går det med muy-thaiandet?

2011-02-01 @ 16:05:18

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0