happy cows

Oj vilken heldag vi haft, jag & Jess! Vi möttes kl. 09.00 hemma hos mig och åt frukost, sedan begav vi oss mot Kårsta. Vad kan man göra ute på landet i Kårsta kan man fråga sig? Jo man kan åka till en Arla-gård och se på betessläppet!! Haha, det var helt underbart. Jag och Jessica var ute lite sent och hittade egentligen inte riktigt dit, men som tur var så släpptes kossorna senare än schemalagt.

Så vi kom dit, strosade runt lite bland den enorma mängd folk (a.k.a. barnfamiljer...), vi klappade små ponnys och köpte en cola att dela på. Sen gick vi och hittade en bra utkiksplats för att se när kossorna skulle släppas lösa till sitt efterlängtade sommarbete. Och vilken show alltså! Kossorna var superlyckliga för att få sträcka på benen, så de galopperade och de bockade och hade sig haha! Så himla fina var dom.

Men det märktes att det varit en del dispyter uppe i ladugården under vintern, för det bråkades en del också minsann! Rosa hade väl kallat Smörblomma för fet och så vidare, förmodar jag. Det är lätt att vara kaxig när alla står uppbundna, men nu fick hon igen för gammal ost kan jag säga.

Ack så fina de var. Alla lyckliga kor. Sen bjöds det även på mjölk och bullar, så det var verkligen en toppen morgon på en bondgård.

Därefter shoppade vi lite i Täby Centrum, sedan hade vi ett fantastiskt bra träningspass på ca 2,5 timme. Mycket bra dag det vill säga!



Jag i väntan på kossorna.

Galopperande kor <3

Så fina <3

På en Arla-gård dricker vi Arla-mjölk (haha helt sponsrad, eller vaddå?)


Gullis!


din åsikt, mjau!
Postat av: M

Ja, har man vart för högmodig i ladugården så får man sina fiskar varma till vårenminsann! haha toppen, löken!

2010-05-02 @ 20:21:25

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0