Facebook helps Haiti?

 

Jag har sett det hända... dag efter dag.. jag har även blivit inbjuden. Vad pratar jag om egentligen? Jo en jävla grupp på facebook. "2 kr per medlem går till hjälparbetet i Haiti". Jo eller hur, my ass it does. Snälla nån vad tänker ni med gott folk? Har alla redan glömt bort gruppen på facebook som hette något i stil med "10 kr per medlem till bröstcancerforskningen/fonden/nåtsånt" som sedan helt pltsligt bytte till något annat namn och helt plötsligt så stödde den gruppen pedofiler.

 

Och vad hände denna gången? Ja nu bytte Haiti-gruppen namn till något med "Skicka alla döda kroppar från Haiti till sverige" och jag den gruppen stöder tydligen nekrofiler?! Nu tror jag dock inte att det är nekrofiler som ligger bakom detta utan helt enkelt idioter som tycker det är kul att göra likadant som de som döpte om bröstcancer-gruppen. Visst de här pengarna kanske kommer in från reklamintäkter eller något men det stod liksom inte ens på sidan HUR pengarna kom fram till Haiti och vart som kom ifrån. KOm igen folk?! Trodde ni att det var reklamintäkter som stod för de där 2 kr som du bidrog med som medlem? Eller kanske personen som startade gruppen? Kanske till och med facebook?

Kan folk bara sluta "engagera sig" genom diverse facebookgrupper? Tror ni verkligen att dom göra skillnad på något sätt? Herregud folk är verkligen naiva. Skänk pengar PÅ RIKTIGT istället. Genom en hjälporganisation eller liknande. Men sluta bara vara så jävla naiva.

din åsikt, mjau!
Postat av: N E T T

ja precis det är en facebook grupp med ett allvarligt ämne.. jag blir nästan lite orolig när jag ser folk ta facebook så seriöst? hehe

jag menar man använder gruppern och grupperna finns där precis som tex "jag hatar oliver" grupper eller nått liknande..och man går med för skojsskull

och får man en inbjudan där de står att man skänker 2 kr om man går med så kan men vell lika gärna gå med och byter dom namn till "vi älskar att ha sex med döda kroppar" så är det vell bara att gå ut?. jag tror inte att dom du e vän med är så dum och spec inte när halva facebook mejlar om virus och liknande.. visst att facebook är väldigt bra att ha men med tanke på att man faktist behöver de till det mesta för att hålla koll.. men de börjar spåra lite när folk tar de så seriöst!!!

2010-01-20 @ 20:19:04
URL: http://annettek.blogg.se/
Postat av: Lou

Jag tkr att alla såndära facebook-grupper är lite idiotiska. Och folket som går med rätt naiva och korkade. Typ som de två du tar upp, sen finns det ju hur många liknande som helst. Det blir liksom... ah lite töntigt. Vrf inte bara ta saken i egna händer och leta reda på en hjälporganisation som verklign hjälper med ngt, läste för en stund sen att läkare utan gränser (elr va de nu heter) väljer att amputera brutna ben och armar för att de inte hinner fixa på annat sätt... man får nog läsa på lite innan, vilken organisation man väljer.... & skippa facebook grupper.

2010-01-20 @ 21:29:43
URL: http://rakelnordquist.blogg.se/
Postat av: VIKTORIA TOMIC.SE

Ja känner preciiiiis likadant, de är så mycket ja vill ha men de är så jäkla dyrt, särskilt för mig som måste beställa över webben också. Men a ja får typ försöka vara givmild och skänka lite till AA nu i vår haha



Och angånede ditt inlägg SÅ KLOCKRENT! Jag och A hade exakt samma disskution typ då när den där tönten fick pris för att han startat en jävla facebookgrupp mot våld. ÅÅÅH fan va duktig du e typ, ja men visst, då ska du få pris! Folk är så korkade emellanåt.

2010-01-21 @ 13:10:58
URL: http://viktoriatomic.se

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0