Award

Jag har faktiskt lyckats med att få 2 stycken awards här, en från Fian och en från Annette!


Så här går det till:

1. Lägg in awarden på din blogg.
2. Länka personen du fått den av.
3. Berätta sju intressanta saker om dig själv.
4. Välj sju andra bloggar att ge den till.
5. Länka till deras bloggar.
6. Skicka dem en kommentar om att de fått en award


1. Jag har väldigt hög arbetsmoral. Jag hatar (oj lite väl starkt ord kanske? haha) folk som är "sjuka" bara för att de är extra trötta en dag, eller som "fuskar" på jobbet när de ex. får lite jobbiga kunder bara för att de inte orkar svara ordentligt eller ta tag i ett ärende. Eller folk som går hem från jobbigt bara för att dom har lite ont i halsen och fejk hostar. Låg arbetsmoral är bland det värsta jag vet.


2. Extremt tävlingsinriktad är jag. Ser jag exempelvis någon som är vigare än mig på yogan eller klarar en övning bättre än mig blir jag nästa arg och pressar mig själv hårdare än vad jag ska. Jag vill alltid springa lite fortare än den på springbandet bredvid på gymmet eller ha tyngre hantlar än den andra tjejen som står där och tränar. Jag försöker verkligen att koppla bort det på yogan där man absolut inte ska jämföra sig med andra då man förlorar hela poängen i yogan då, men jag kan inte låta bli ibland. Men jag jobbar på det..


3. Man skulle kunna säga att jag är en shopcaholic, ingen direkt hemlighet. Men jag är dock en SNÅL shopaholic. Jag gillar H&M-priser och att göra kap, har väldigt svårt för att lägga mer än 300 SEK på ett plagg haha. I sådana fall överväger jag mitt val väldigt noga innan. Allt äver 300 SEK är alltså dyrt för mig. Sneakers däremot lägger jag gärna pengar på, men helst inte över 1200 SEK. Jag har liksom en gräns hela tiden som jag försöker hålla mig efter. Dessutom beror det dessutom på hur plagget ser ut, är det ett vanligt vitt baslinne lägger jag aboslut inte över 99 SEK på det som typ vissa modebloggerskor gör. Herregud människor onödiga pengar...

4. Jag började röka när jag var mellan 13 - 14 år gammal och har i princip varit heltidsrökare fram tills i augusti 2009. Detta innebär att jag vart rökare i lite mindre än 7 års tid. Detta för mig känns helt sjukt i dagsläget och jag kan knappt tänka mig att jag ens hållt i en ciggarett tidigare. Är faktiskt otroligt stolt över mig själv då jag ser så många gamla bekanta som fortfarande röker och som dessutom inte verkar vara särskilt motiverade till att sluta heller. Nu dömmer jag ingen utan man slutar om man vill, men jag personligen mår otroligt mycket bättre och feströker inte ens. Förut kunde jag inte ens tänka tanken att dricka en öl utan att ha en ciggarett till, det var liksom så det skulle vara. Men nu så är det inga problem alls, det skulle bara vara äckligt med en cigg till. När jag ser 13-15 åringar idag som är så små som går med en ciggarett i handen så blir jag nästan äcklad, såg jag ut sådär?? Blä!

5. Appråpå arbetsmoral som jag skrev om tidigare så har jag i överlag ganska starka moraliska värderingar om vad som är rätt eller fel, hur man ska bete sig som en vän, hur man ska bete sig i överlag i sällskap/på jobbet/mot sin älskade samt hur man gör rätt för sig. Det roligaste med det här är att mina två allra bästa kompisar Jessica & Mirandah är av samma skrot och korn och vi kan sitta och diskutera folks handlingar som vi inte riktigt håller med om hur länge som helst. Vi är som små konservativa arga tanter ibland haha!

6. Jag älskar disco, funk och soul! Helst från 60- och 70-talet, även 80-talet förstås. Jag dansade en del waacking förut och blev helt fast för musiken då. Några av de bästa danskvällarna är på lördagar på Fasching när de har soulklubb! It's faboulus haha!

7. Ibland önskar jag att jag var längre. Det låter säkert helt stört men jag är bara 155 cm lång (kort?). Och det känns många gånger som att jag inte blir tagen på allvar, och många människor ifrågasätter min ålder. Visst det kommer säkert gynna mig i framtiden att jag ser yngre ut än vad jag är, men det blir ganska tröttsamt efter ett tag att bli ifrågasatt hela tiden om jag verkligen är så gammal som jag är. Jag är som person skämtsam, glad, framåt och sprallig, lite pajas kan man säga till och med, men ibland skulle det faktiskt vara skönt att bli tagen på allvar.


Vet inte om jag är så särskilt intressant haha, dessutom lite svårt att bara på rak arm skriva ut saker som ska vara "intressanta" om en själv. Nåväl I gave it a shot.

jag skriver fem (precis som nett)

1. Victoria Tomic - för att hennes blogg är en av mina absoluta favoriter! Hon är otroligt duktig på att skriva texter, hon tar fina bilder och är jäkligt snygg helt enkelt! :)
2. Fian - du gav awarden till mig bland annat men du är också en av mina favvos, och som svar på att vi ej träffats så måste jag säga att jag har gått i ide under vintern. Men när snön börjar smälta bort så lovar ajg att komma ut i svängen igen!
3. Fatima - det är väldigt kul att följa henne bort i the US i San Fransisco! Hon handlar snygga saker och lägger upp fina bilder, samt skriver bra förstås!
4. Annette - ännu en av de som gav mig en award! hon har blivit bättre på att uppdatera på senaste och ahr en rolig blogg med roliga festbilder och snygga kläder.



din åsikt, mjau!
Postat av: Fian

Hehehe, i sommar måste vi sitta och jämföra våra etik och moral åsikter!!! Gud vad roligt, det trodde jag inte om dig, :P Jag är moralkärring, fast jag de senaste åren försökt tvätta bort mycket av det (vännerna lessnade, för att jag uttalar mina åsikter ganska stark hehe)...



Sen kan jag säga att jag tror alla, rökare som ickerökare borde bli äcklade av att 15-åringar röker.

2010-02-19 @ 22:30:15
URL: http://hollywooddiet.blogg.se/
Postat av: Fatima

Naaaw, vad gulligt! Tack!

By the way, har du fått hem din ring än?

2010-02-20 @ 06:13:13
URL: http://foljfatima.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0