Jag känner mig bara så.. fast

Visst är det väl så dom säger? I Disney's Aladdin alltså? Haha nåväl, är ganska säker på det. Det jag ville ha sagt med rubriken var faktiskt att jag känner mig väldigt fast just nu, att jag kört fast alltså inte att jag är vältränad haha! Gud vad jag är sämst att hålla mig till ämnet haha.

Vart var jag nu då.. jo just det jag känner att jag sitter fast i min roll som arbetssökande. De arbeten jag först och främst söker är inom servicekoncernen; kundsupport, kundservice, handläggare av olika slag. Jag gillar kontorsarbete och att ha daglig kontakt med människor, och jag kan inta en säljande roll sålänge det inte är så att jag måste jobba mot endast provision eller större delen provision. Jag skulle hellre se det som en bonus utöver en fast månadslön, det har inga problem med. Men jag vill inte ha det som ett slags krav för att överleva månadens räkningar, been there and done that. Man blir hemskt stressad och pressad av sådana krav, och inte på ett bra sätt enligt mig själv. Kanske passar andra, men inte mig.

Mitt problem med detta är att de flesta av dessa arbeten kräver erfarenhet som jag inte har. Alltså inte alla utan många. Och jag måste ha ett jobb så fort som möjligt, vilket inte är något jag kan räkna med bara för att jag söker många jobb. Usch börjar bli väldigt frustrerad och jag kan ju inte sätta mig i samma sits igen och ta ett telemarketing jobb bara för att tjäna pengar, då kommer jag ju må dåligt igen som innan och dessutom inte göra ett bra jobb. Jag känner att jag är "för kräsen" men vad ska jag göra då? Jag vill ju gärna hamna på en arbetsplats där jag kan utvecklas och dessutom använda mina främsta egenskaper såsom min telefonvana, datakunskaper, servicekänsla och kreativitet.

Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här inlägget... behövde bara skriva av mig. Och om någon underbar själ där ute i cyberrymden har en tjänst som liknar det jag söker så är jag defenitivt öppen för förslag haha!


Bilden är tagen för ett år sen, i början av hösten i Söders vackra trakter.

din åsikt, mjau!
Postat av: VIKTORIA TOMIC.SE

Jättefin ny header hörru! :)

Usch känner med dig, jag hade tur och fick arbete nu som passar mig perfekt med tanke på att jag har lite saker att ta igen och ett körkort att få klart. Sen bor jag hemma med så jag har inte samma press som dig. Men det är nog överlag så jävla svårt att få jobb nu, men man ska inte ge sig, haru testat att söka tjänster på olika banker? En del har ju typ tjänster som studenter brukar ta o.s.v har ingen större koll på uppgifterna men jag vet att min mamma tipsade min förra kille att söka förra året frö att seb var i behov av rekrytering (korkad som han var sökte han inte)... annars äre la snabbmat och matbutiker, snabbmat är dock hemskt men de kan funka ett tag medan man söker annat :)



Önskar dig lycka till!

2009-09-16 @ 18:21:36
URL: http://viktoriatomic.se
Postat av: isabel

otroligt fin bild!

2009-09-17 @ 21:07:03
URL: http://fflashback.blogg.se/
Postat av: soulie

sjukt fin bld!

2009-09-19 @ 02:43:54
URL: http://assuefacente.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0