Ett skämt eller?

Haha alltså allvarligt talat... hur kan man ha så mycket pengar? Jag satt och funderade över det här för någon dag sen och jag undrar verkligen om det är lika roligt att köpa saker när man alltid har råd med det? Förstår ni vad jag menar? Det känns som att om man har haft tillgång till det hela livet så kan det ju inte riktigt bli samma sak? Fast i och för sig om man har intresset så är det väl alltid roligt men ändå.. Nä herregud det finns verkligen människor med så snuskigt mycket pengar (säkerligen mer än Hilton-familjen) och ändå är det så mycket lidande i världen. Ibland får jag det inte riktigt att gå ihop.

Kontentan av det hela är faktiskt inte att jag sitter och känner extrem avundsjuka av ett klipp som detta utan att jag faktiskt tycker det är mer sorgligt. Även om hon nu, som hon säger i klippet, skänker till välgörenhet så nä. Det är konstigt alltså.


din åsikt, mjau!
Postat av: Sanna

Sjukt & sorligt ..



Ville bara säga att jag läste på Fokis blogg att du slutat röka efter 6 år? Sjukt starkt kämpat :)

2009-10-10 @ 22:36:25
Postat av: Sara

Ja du Camilla! Nu ska du få ditt svar så du längtat efter i några minuter. Anledning till att jag bli så besviken är för att hon skriver att det är så äcklig osv. Hon kan inte klandra ner på någon som har ett beroende eftersom hon inte vet vad det innebär. Och jag försvarar alla som röker eftersom det är upp till var och en. Och när du säger att hon är en förebild? Hahah, jag skrattar ihjäl mig. Varför skulle hon vara en förebild? Hon pratar bara om Asien och hur hon saknar sitt hemland. Och Det är sånt som kanske rör vissa människor, men jag har som sagt ingen förståelse till när hon börjar dela ut moralkakor till varje ung människa. Jag blir besviken för att hon pratar om saker som hon inte förstår. Du kan bli hur förbannad du vill, det rör mig inte i ryggen. Unga människor kommer inte sluta röka för att hon skriver världens fjantigaste inlägg. Där det står i stora drag att hon hatar rökare. Hon tänker sig inte för, jag är helt övertygad om att hennes läsare röker. Och hon borde respektera det inte dumförklara dom. Så enkelt är det. Det är deras val, och hon hör verkligen inte till högen som ska dela ut moralkakor.

2009-10-10 @ 23:15:37
URL: http://randomgossip.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0