Fredag

Idag är jag ledig! Så otroligt skönt. Har latat mig mest hela morgonen, har inte ens orkat göra frukost än haha! Har ju inte schemalagt mig på fredagar längre eftersom jag känner att jag kommer gå in i väggen så småningom i och med att jag jobbat hela dagarna hela veckorna och sen dansat till sent på kvällen 3 dagar i veckan, det blir liksom lite mycket så jag tänkte mest komma in och jobba halvdagar extra på fredagar nu istället, och känna att ajg kan stanna hemma om det skulle vara så att ajg känner mig helt helt slut.

Nåväl måste bara berätta att jag känenr mig lite besviken på min teamleader/coach (min närmsta chef så att säga).. Jag skulle fixa med ledigheten inför min Barcelona-resa, ska ju ta ledigt 4 dagar för att kunna åka (är borta 5 dagar från jobbet men fredagen är jag ju ändå inte schemalagd). Han såg först lite sur/besviken ut när jag ens nämnde ledigheten sen sa han att han bara godkänner ledigheten ifall jag jobbar extra några fredagar? Alltså jag har absolut inga problem med att jobba lite extra på fredagar, som jag skrev ovan, eftersom jag ändå tänkt göra det.. men att han ska lägga in det som något slags krav för att jag ska få ta ledigt? Det känns inte schyst alls, jag har ju rätt till ett visst antal dagar ledigt varje år (tror det är 5 veckor eller något sådant..), inget som någon ens ska ifrågasätta mer än om det skulle krocka med någon annans ledighet? Jag ska inte ens behöva en anledning till att ta ledigt. Jag är ju dessutom ute i rätt god tid! Känner mig jättelurad! Jag kan förstå att det är jobbigt för honom som TL att det är dåligt med folk på fredagar, för han har ju också mål och krav som han ska uppnå, så han kunde ha lagt fram det på ett annat sätt och inte som ett krav... han fick mig att känna mig helt dum för att jag ville ta ledigt... =/

Jaja nog pratat om jobb på en ledig dag! Ska möta Mirandah inne i stan senare och ta en sväng där, har inte så mycket pengar att shoppa för denna månaden men tänkte försöka hitta ett par leggings i alla fall och eventuellt en jeansjacka. Måste ju spara in lite nu eftersom jag inte fick ut så mycket i lön som jag hoppats på, var ju sjuk 1 vecka & 2 dagar i januari vilket inte är så bra om ens lön är nästan bara baserad på provision. Så vi får se vad som köps, ska förbi Beyond Retro på Åsögatan också, för jag & mirandah vill inte gå tillbaka till dem på SOUK-gallerian.
   I'll tell you why: för att de har säääämst service! Mirandah frågade om ett par skor som de säljer där (som itne är secondhand, utan de köper in mycket av), så tjejen i kassan var lite dryg/didn't give a shit och sa att hon skulle bege sig upp till Topshop där de har en ltien tjejhörna som är Beyond också. Så vi åkte hela vägen upp och frågade om skorna där. Tjejen i den kassan var jättetrevlig men sa att hon hade ju skickat ner alla skor dit? Och att de ska finnas i den storleken som Mirandah ville ha, men eventuellt i något av deras två lager de har där nere. Så ner fick vi åka igen, och Mirandah sa det som tjejen där uppe sagt till henne. Men den tjejen orkade visst inte alls hjälpa Mirandah överhuvud taget för "hon kunde inte komma åt lagret just nu..." så hon skulle komma tillbaka senare, "när då? vilken tid?" frågar Mirandah och hon vrider och vänder på sig suckar och vet minsann ingenting... Hon verkade bara vilja att Mirandah skulle gå. Ja det var ju verkligen en bra säljare?!

Nej nu måste jag göra mig iordning, måste dra inom en ganska snar framtid!


fortfarande massa snö ute :( dock sol! :D

din åsikt, mjau!

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0