Housedancing <3

Alltså, house är nog min favoritstil Jag kom fram till det nu haha... jag verkligen älskar det! För den är så otroligt frigörande och personlig, och det är bara kärlek! När man battlar i t.ex. hiphop så handlar det mycket om vem som är bäst, mer i stil med "I'm gonna own you biaaatch" haha.. nämen ni hajjar.. men i house är det mer ett utbyte av vad jag kan och vad du kan, inspiration och lekfullhet. Fast i hiphopen är det förstås inte på allvar men ja, det är en annan känsla och jag älskar den!

Det är många av mina ickedansande vänner och bekanta som undrar hur tusan det går till när man dansar house, och när jag försöker förklara med endast ord så blir det lätt knasigt och svårt att fatta. Därför tänkte jag nu lägga upp en video som som tycker representerar hur house ser ut när det dansas och vilken sorts housemusik jag egentligen lyssnar på.

Detta är då två grymt duktiga dansare vid namn Nikki och Joseph, se och njut!


din åsikt, mjau!
Postat av: camilla

Grymt duktiga ju :D

2008-10-22 @ 19:05:33
URL: http://camillaelisabetlyktberg.blogg.se/
Postat av: Iman

Svara inte på det här nr: +88213213608, om ni svarar eller ringer tillbaka kommer ni bara höra musik och ni kommer få betala 160 kr i minuten. Samtalet kommer från Italien eller Bangaladesh(stavning?)

Varnar er, svara nt eller ring nt tillbaka

xoxo/ iman :)

2008-10-22 @ 19:25:12
URL: http://iimans.blogg.se/
Postat av: slashasen

Ja Niki är duktig hon, minsann!

2008-10-22 @ 21:41:24
URL: http://mirandahs.wordpress.com/
Postat av: Anonym

hur gammal var du när du började dansa?

2008-10-23 @ 11:37:49

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0