Artisten som misshandlar sin fru... eller?

Jag antar att åtminstone en del av er har hört om "artisten" (Papa Dee) som är åtalad för att ha misshandlat sin fru? Dock så säger både Papa Dee och hans fru Andrea att han är oskyldig... men mycket pekar på att han är skyldig. Flera vittnen finns ju och att hon skulle slagit sig själv med ett blockljus så djupt att det gått ända in till skallbenet låter ju rätt osannolikt.
Vad vittnena säger är ju dels att de sett Papa Dee släpa henne upp för trappan och att hon legat utanför lägenheten i trapphuset helt blodig och knappt kunnat andas, liksom rosslat. Hon säger dock att det var en ångestattack men ja.. jag vet inte riktigt vad man ska tro... här är i alla fall bevisen som ska få Papa Dee åtalad (taget från metro.se):

Vittnesförhör: Sex vittnen intygar att miss­handeln har ägt rum. Det sjunde vittnet är artistens före detta flickvän. Hon uppger att han misshandlade även henne. – Jag har begärt att det ska avvisas. Det är inte rimligt med vittnesmål om brott som aldrig är anmälda, säger Ola Salomonsson.

Teknisk bevisning: Ett blockljus som artisten kan ha använt till att slå sin fru. Stora mängder blod i parets lägenhet och trapphus. En blodig herrklocka. Omkullvälta möbler och krukväxter. – Det är främst till för att visa hur det såg ut, säger åklagaren Elisabeth Kindblom.

Rättsintyg: Enligt rättsläkarintyget i åtalet är det inte möjligt att hustrun skadade sig själv. Försvaret har kallat en annan läkare, som bedömer att det inte kan uteslutas att kvinnan orsakade sina egna skador, vilket hon själv också hävdar.

Parternas inställning: Både artisten och hans fru förnekar misshandel. – Det är ovanligt. Åklagaren har en knepig fajt framför sig. Men jag tror inte det är omöjligt, säger Metros rättsexpert Stefan Wahlberg.

Hmm.. vad säger ni? Jag tror nog ändå att han misshandlat henne.. Känns som att hon är rädd för att säga att han gjort det, eller att hon mår psykiskt dåligt (som hon sagt vid ett annat tillfälle och att det skulle vara därför hon gjort sig själv illa) och hellre vill stanna kvar än .. äh vad vet jag.. så svart att förklara när man går på magkänsla men det är det jag tror, att han är skyldig.

din åsikt, mjau!
Postat av: carro

Ush så hemskt. Ledsamt att hon antagligen inte vågar säga att de är sant!

Bra blogg föresten!

hade bäst!

Kram

2008-10-16 @ 00:09:55
URL: http://underbliven.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0