Vad gör dig lycklig?

Alla strävar ju efter lycka... på ett eller annat sätt.. kortvarig så som en roliga kväll ute, är det lycka?
Eller är lycka något man måste känna hela tiden för att den verkligen ska finnas? Lycka, är det att få göra det man vill göra med sitt liv? Eller är lycka samma sak som kärlek? Kärlek till en partner, syskon, familj eller vänner?

Vad innebär egentligen inre lycka, inre frid? Hur finner man det, är det svårt? Vad krävs , meditation? Hur mediterar man?
När ska man egentligen ha tid att göra det? Vart ska man sitta, stå, ligga för att göra det?
Och det här med utseende? Har det med lycka att göra eller är det bara ytlighet? Hur ska man göra för att sluta att konstant jämföra sig med bättre, snyggare människor? Och har kläder med självkänslan att göra? Skulle pengar till finare snyggare kläder göra en mer lycklig?

Det finns så mycket frågor i mitt huvud, att jag undrar hur de får plats där? Och det där är knappast en hundradel av allt som snurrar i mitt huvud. Jag tänker inte på det konstant men ibland känner jag att jag skulle behöva någonslags vägledning eller råd. Men vart finner jag det? Måste jag åka hela vägen till Indien för att få förståelse och svar?


Men för att sluta ställa frågor och istället kanske svara på en del tänkte jag nu fråga mig själv; Vad gör mig lycklig? :

Jag blir lycklig när jag dansar, både när jag sätter en koreografi klockrent och när jag bara dansar som jag vill till musik jag tycker om. När min kropp utforskar och leker med dansens olika aspekter! Då om inte annat är jag lycklig.

din åsikt, mjau!
Postat av: Maida

Vad djup du är Camela! / Maida

2008-05-19 @ 21:51:05

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0