Audition till Kulturamas yrkesförb. danslinje

Japp idag har jag varit på audition! Kan ju börja att berätta dagen från början:

Vi började lördagen med att kliva upp halv sju. Helt ärligt? Orka gå upp halv sju på en lördag.. nåväl vad gör man inte för sin framtid... I alla fall så sov jag ju hos Mirandah eftersom vi skulle till Hammarby sjöstad så det kändes som en bra idé. Vid kvart i åtta tiden var vi påväg ut men missade förstås bussen.. men kommer i alla fall efter många om och men fram i tid. Vi får nummerlappar och sen bar det in till danssalen för att värma upp.

Medan jag kände mig som en ko påväg till slakt med min nummerlapp på magen så värmde vi upp lite granna och fick även reda på att dansprovet skulle börja med 30 min balett, för att sedan gå över till 30 min modern dans, sen 30 min jazz och till sist men inte minst 15 min street. Så det var på med balettskorna och göra sitt bästa.

Jag var väldigt kluven i min åsikt hurvida det gått bra eller inte efter att hela dansandet var klart. Det kändes både bra och lite dåligt så jag hade verkligen inte den blekaste om jag skulle gå vidare till morgondagens slutgiltiga prov eller ej. Klockan var i alla fall 11 på morgonen när vi var klara, och resultatet skulle inte komma förens runt halv fem, fem. Jag & min käre vän Mirandah bestämde oss för att träna lite saker inför föreställningen med danscenter för att sedan stretcha, käka lunch och sedan bege oss till Adidas Factory Outlet. Sagt och gjort, på outleten hittade vi dock inget av värde. Då var klockan ett.

Så efter en lång stunds letande efter ett normalt fik så hittade vi ett, där drack vi kaffe för att samla lite krafter, som förövrigt helt gått ur oss. Vi mådde inte så bra. När vi fikat klart var klockan endast två, men vi gick tillbaka till Kulturama och den tomma danssalen. Där fick vi lite oväntad energi och började träna lite smått, övergick sedan till att göra en lätt dancehallkoreografi och sedan en wacking/house koreografi, sedan tränade vi på föreställningsprylarna , och sedan tog jag mig en låååång stretch, det var skönt :)

Klockan blev sedan tjugo i fem då bestämde vi oss för att gå ner i kafeterian för att se om listan hade kommit upp på dörren, och det hade den! Den satt på ytterdörren!


And guess what, jag kom vidare till imorgon!!! =D Så imorgon klockan tolv ska jag infinna mig på Kulturama för att göra det slutgiltiga dansprovet! Toppen!
- 8   Camilla Danielsson , stod det på lappen!

Så önska mig lycka till imorgon ;)


Lite bilder från dagen:

     



din åsikt, mjau!
Postat av: Ricco

lycka till!

2008-05-17 @ 21:51:15
Postat av: Viktoria Tomic

Sjuuuukt snygga sneakers! Vad får man tag i sådana? :)

2008-05-19 @ 23:29:08
URL: http://www.viktoriatomic.se

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0