wacking & friterade bananer

Igår kväll var jag och Jacke med mina föräldrar på en kina restuarang här i Täby och käkade middag, för att fira Jacke som fyllde år förra söndagen... det var väldigt gott och trevlig. Efterrätten är den bästa jag vet och tar alltid den när jag är på kinesisk restuarang: friterad banan med vaniljglass och sirap, mums!
Dock så kunde jag inte låta bli att fnissa lite i smyg för servitrisernas uttal... känner mig lite taskig men det är ju faktiskt så att när man talar kinesiska eller dylikt så använder man helt andra delar av tungan än vad vi gör så det låter säkert lika roligt om vi försöker oss på deras språk... :)
  Senare när vi kom hem så satte jag mig vid datorn och spelade Sims och Jacke placerade sig i sin sittligg ställning i soffan och spelade Saints Row om jag inte minns fel... det är lite nördvarning på vårat förhållande ibland.. för där satt vi på våra platser framför varsin spelkonsol och spelade fram till ungefär två, tre på natten, bör även tillägga att vi kom hem vid åtta på kvällen. Haha vi är så charmiga...

Idag så har jag varit aktiv! Var ganska trött imorse och hade egentligen ingen lust att röra mig utanför lägenheten, men jag ville ju samtidigt gå på Maggies house lektion på danscenter idag som jag så många söndagar i rad tänkt gå på men aldrig blivit av, så idag pallrade jag mig dit. Och det är jag mycket glad för! Hennes house stil är väldigt speciell och väldigt svår! Även fast det är rätt låg nivå så är hennes steg mycket kluriga.
Men det bästa kom sista kvarten/tjugo minutrarna: wacking! Wacking är en stil inom housen som kommer mestadels från disco och locking, där man "dansar med armarna" så att säga och mest har ett gung och en puls i kroppen. Man flänger med armarna och grejer och fixar och trixar (mjölksyra....) och det är sjukt kul! Eller alltså man dansar med resten av kroppen också förstås men fokusen är på armarna..

Kolla in här så får ni se vad det handlar om:


Dagens:
Dryck: vatten
Kläder: träningskläder
Humör: glad
Positiva: wacking på maggies klass!
Negativa: att det tar lång tid från söder till norrort
Mat: hummus med avokado på macka!
Låt: Oh my gosh - Basement Jaxx


din åsikt, mjau!
Postat av: fre

Fan va TUNGA!

2008-09-07 @ 23:44:22
URL: http://frehagos.blogg.se/
Postat av: Nisa

FY FAN VAD COOOOOLT. har alltid velat bli dansare. synd jasg slutade meed det när jag var yngre..

najs=)

2008-09-24 @ 13:08:26
URL: http://nisas.blogg.se/
Postat av: Lina

Vet att detta är ett mycket gammalt inlägg jag kommenterar, men det verkar kul att dansa detta.. och sen skulle jag säga att det vore roligt om du sa vem som är du i dina videor som du lägger upp.



skön musiksmak för övrigt. big ups!

2008-12-19 @ 06:59:59
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0