Vilket snack!

Vi har ingen ventilation i skolan, pga något elfel... men vi får inte gå hem i alla fall. Taskigt tycker jag.
Jag har gjort om ännu en dansbild idag. En bild där jag gör en willibounce (dancehall)!
Fast idag är det bara jazz och akrobatik, ganska skönt, och dessutom med en halvtimmes paus emellan.
jeje nog om dans.

En sak jag har tänkt på de senaste dagarna, är tjejers behov av att "snacka skit", som det så fint uttrycks. Inte alltid bakom ryggen på varandra, vissa gör faktiskt inte det, men om okända människor speciellt! Ex: två-tre tjejer sitter ute och röker utanför skolan på rasten, och ser en annan tjej/kille gå förbi med kläder eller annat som inte tilltalar dem, då börjar de nästan genast prata om dennes tröja, ansikte, byxor, beteende etc. Vi har sådant behov av att prata om andra människor, speciellt racka ner på dem. Frågan är bara varför? Varför bryr vi oss ens? Det är så löjligt bara, och jag är inte heller helt oskyldig. Det skäms jag lite över när jag tänker på det.
Jag menar, hade alla sett likadana ut och betett sig likadant och tyckt om samma saker, skulle världen vara lika rolig då? Det tvivlar jag på, men endå så måste vi klaga?
Hm. Skumt hur vi fungerar.


Willibounce:


din åsikt, mjau!
Postat av: Mikaela, Amanda & Jessica

Vi gillar att snacka skit. punk slut.

2008-02-13 @ 14:34:59
Postat av: Anonym

PUNKT

2008-02-13 @ 15:16:38

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0