Barnen i Bullerbyn

Åh satt och tittade på Barnen i Bullerbyn igår, nostalgi till 100%! Dom är så jäkla söta och allt verkar så himla simpelt back then.. när de firar jul och sedan åker häst och släde till Faster Jenny som har julkalas, och det är så synd om de vuxna som måste äta sillsallad hahaha! Sen är det ju himla kul och sova över också för då får man sova på golvet hahah.. Och just det vi får inte glömma när Lasse lyckas åka ner i vaken när de åker skridskor eftersom han alltid ska vara lite ball! Haha sen när de tar med sig lammet Pontus till skolan.. åh det var så mycket, underbara ungar! Så jäkla söta! Detta utspelar sig ju också på 1920-talet... därav häst och släde haha! Jag vill också åka släde efter en maffig norsk skogshäst under stjärnorna med endast facklor som ljus, med en pläd över mig och sjunga "blinka lilla stjärna". Ser sååå mysigt ut. Och sen får vi inte glömma all snö de hade på julen... hur länge sen var det vi hade en vit jul här i stockholmstrakterna? Kan knappt komma ihåg sist.. måste säkert vart minst 8-10 år sedan..

Jaja nog om det... idag får jag reda på om jag får jobbet eller inte som jag var på intervju hos i fredags. Är ltie nervös för han skulle ringa mig idag runt 12 så det kan ju ringa precis när som helst. mmrrv.. nervigt värre! Håll tummarna för mig idag!


Stora metarkvällen!

din åsikt, mjau!
Postat av: övervintrade djuret

o vad spännande! Ring mej när de har ringt dej?

2008-12-08 @ 12:49:08
URL: http://mirandahs.wordpress.com/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0