En bra tisdag!

Kunde knappt ta mig ur sängen, men det gjorde inget för jag har haft en riktigt bra dag! i alla fall på Gulan. Jag tycker verkligen om att jobba där. Kommer så bra överens med min kollegor så det är väldigt trevligt att jobba då. Dock så jobbar jag ju gratis denna vecka, eftersom jag ännu en gång är praktikant. Hoppas att jag kan få några veckor jobb där i sommar, eventuellt i höst.


Från en sak till en annan; dansade balett. Gick bra tills jag började känna mig varm och extremt hungrig. Kunde knapppt koncentrera mig. Haha just det, det kom in en snubbe från SVT och filmade lite på baletten också, det skulle tydligen vara med på Kulturnyheterna? yeye, vem ser på det liksom, ärligt?  I alla fall så var jag tvungen att smita ut tio minuter innan vi slutade baletten för att hinna ner till cafét och köpa mig en kexchoklad till mitt blodsockerfall. Den var mindre än förväntat men hjälpte lite granna.
  Sen bar det av till hiphopen. Som tyvärr inte är lika rolig och givande längre. Våran lärare tycker extremt mycket om sig själv, vilket han inte är sen med att tala om och visa. Jovisst, han är jävligt duktig dansare och koreograf, and sure, han vet säkert sjuuukt mycket om hiphop historia etc. men måste han skryta om det mellan tio minuters intervaller, hela lektionen? Och sedan använda ungefär sammanlagt 20 minuter till att freestyla för sig själv? Vi står ju bara där som dumma fån, visst det är kul ibland just för han är duktig, men stup i kvarten? Nej tack.
  Varför behöver han så desperat våran bekräftelse? Eller vad är grejen? Är han bara så otroligt självbelåten och egenkär att han bara måååste titta på sig själv när han är så duktig? Hm.



Vart lite arg efter dansen då jag missade tunnelbanan jag måste ta för att sen hinna med rätt buss. Men men, tog nästa och sen när jag kom till Danderyd hade jag en helt underbar upplevelse!
Det började med att jag tog på ett house-album jag hade på mp3:n medans jag väntade på bussen. Och fick en riktigt skön feeling så jag släppte träningsväskan och började dansa (det var inte så många som vänta på bussen haha). Och det var så skönt! Och sen på bussen blev det bara bättre, hittade nämligen en ny låt som jag inte hört innan på albumet, som var tokskön! Och jag skojar itne! Helt sjukt underbar och jag fylldes av massa sköna känslor som glädje, lycka, adrenalin. Det alldeles bubblade inom mig och jag kunde knappt sitta still! Det var helt sjukt, och något jag aldrig upplevt förut!
JAG ÄLSKAR HOUSE!!!

image171 image172

Dett är så Dagens Outfit, ååh hatar att kalla det för det, men jag kommer itne på något bättre ...
jaja, i alla fall så älskar jag min nya turkosa tubtopp, den är.... toppen!




din åsikt, mjau!

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0