Nu börjar allvaret igen

Varning för ett tråkigt inlägg om jobb haha

J
a helgen är ju över och jag måste dyka ner i jobbsökandet igen. För helger är faktiskt heliga så då släpper jag allt som har med allvar att göra. Måste hinna känna att jag lever också. Men nu är den som sagt över och jag måste ta tag i mig själv igen. Ska bege mig till Arbetsförmedlingen nu i veckan dessutom, så fort jag fått mitt arbetsgivarintyg (!!) från mitt förra jobb... som jag bara väntat på i över en månad.. sjukt löjligt att det ska ta sådan tid. Nåväl den som väntar på något gott... haha om man nu kan kalla det för det.

En sak som jag stör mig på också, och detta säger jag inte för att vara elak utan för att de fakitskt är jobbigt. Det är när folk tipsar mig om att jag bör söka t.ex. jobb på McDonalds och annat, bara för att " det är ju i alla fall ett jobb ". Ja man bör väl inte vara kräsen i dessa tider men jag har faktiskt precis haft ett jobb där jag var bara för att det var ett jobb och vantrivdes så sinnes i slutändan att jag sket i pengarna för mitt eget välmående. Ska jag då sätta mig i samma sits igen? Ska jag alltså söka jobb som jag egentligen verkligen inte vill ha bara för att få ett jobb? Det låter säkert skitdumt och det är svårt att förstå om man inte vart i samma skor som mig men jag vill för en gångs skull hamna på en arbetsplats där jag verkligen trivs och där jag kan utvecklas och dessutom använda mig av alla mina erfarenheter och få TÄNKA lite. Vill inte ha ett hjärndöttjobb jag vill ha ett jobb där jag får jobba på riktigt.

Gud vad jag är tråkig som tjötar om detta.. ska äta tacopaj nu med min älskling!


din åsikt, mjau!
Postat av: Anonym

haha tråkigheter behövs ibland;) så himla mumsigt med tacopaj

2009-10-04 @ 19:10:56
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: N E T T

jaa hon e jätte duktig :)

och jag chansar på att hon tackar ;D haha

2009-10-05 @ 12:39:27
URL: http://annettek.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0