Jag vill åka till Kina.

Japp det vill jag minsann. Hittade en jättebra sida som ordnar att man får plugga i en stad som heter Ningbo, där man bor i lägenhet på ett campus och dessutom är CSN-berättigad. Hur kul som helst ju! I sådana fall tänkte jag plugga kinesiska + kultur (alltså deras för dom som inte förstod det..). Man kan välja mellan att plugga två terminer eller bara en, dock så måste man anmäla sig senast den 12 januari för att kunna plugga det här året (varesig man ska plugga 1 eller 2 terminer) så jag upptäckte detta lite sent för att kunna åka i år. Annars hade jag nog åkt i höst faktiskt... känner att jag står här och stampar på ett och samma ställe, vet inte alls vad jag ska göra med mitt liv och känner att jag behöver göra något mer än bara flyta in i vardagen på ett trist jobb och inget mer...

Ska kolla runt lite mer och se om man kan börja till hösten på något annat ställe, med något annat företag som står bakom kanske i en annan ort. Däremot så gillade jag det jag läst om den här staden, verkar mysig och den har nära till det mesta. 2 timmar från Shanghai med buss (30 min med flyg) och nära till kusten samt modern shopping och annat skoj.

Sen kan man ju fråga sig hur det blir med mig och Jacke om jag skulle åka bort i 6 månader/1 år... jag tror i alla fall att vi skulle klara det, jag menar vi har ju ändå vart tillsammans i 2 år and still going strong så att säga. Men jag har ju inte bestämt något helt och hållet än utan spånar mest i vilka möjligheter man har om man vill plugga utomlands och kurser etc.. Jacke verkar dock personligen inte vara så sugen på att åka någonstans mer än på semester på sin höjd så han får väl stanna hemma i sådana fall, men som sagt om detta skulle bli aktuellt så tror jag nog att vi skulle klara det. Det finns ju faktiskt trevliga uppfinningar nu för tiden kallade telefon, internet och brev!

Nej nu ska jag sluta babbla. Har så mycket funderingar kring livet och vad man vill göra så jag skulle kunna skriva en hel bok. Men visst låter det rätt kul ändå?


Risfält i Kina

din åsikt, mjau!
Postat av: Sarah

12e januari...varför kan du inte söka nu? jag hade också velat göra en sån resa men det känns lite farligt för lilla mig..

2009-01-07 @ 23:17:34
URL: http://www.estailo.nu
Postat av: Emma

Jag känner exakt samma sak! Jag vill också resa, jag skulle vilja testa att bo utomlands typ ett halvår, där det är varmt helst, men ingen i min omgivning har möjlighet till det och Alex vill bara åka på kort semester, och jag vet inte om jag skulle klara det ensam. Haha vi kanske kan åka tillsammans? :P

2009-01-08 @ 20:15:26

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0