Du är vad du äter

Godmorgon allihopa! Eller god förmiddag kanske man säger vid den här tiden? Nåväl det spelar ingen större roll. Har precis ätit lite frukost... två rostmackor med jordgubbssylt. Det var inte särskilt gott om jag ska vara helt ärlig men något var jag ju tvungen att få i magen haha.

Kollade precis på "Du är vad du äter" på 3:an... jag gillar verkligen det programet! Jag tror nog att jag är mer intresserad av kost och hälsa än vad jag tänkt på. Jag brukar ju inte följa programet slaviskt men så fort det är på tv och jag råkar bläddra förbi kollar jag direkt! Tycker det är så kul att se dessa människor med deras dåliga och farliga matvanor bli hlet omvända till nyttigare och gladare människor istället! Känner personligen att jag också borde ta tag i mina matvanor! Vi äter alldeles för mkt färdigmat så att säga, alltså inte sådant man gör i micron utan såser på påse, icas färdiga ostsås eller tomatsås och sådana grejer om ni hajjar? Själv älskar jag grönsaker men det blir heller inte av att man "orkar" laga till dem efter jobbet eller dansen. Kanske vore kul att utbilda sig till dietist eller liknande? Jag kommer nog få vänta lite med pluggandet (hade ju tänkt börja plugga i höst) eftersom jag inte vet exakt vad jag vill göra än.. vill inte börja en treårig kandidatexamens utbildning innan jag verkligen vet om jag kommer kunna genomföra den.

Aja nog om det, nu ska jag göra mig iordning för en solig dag på stan med min vän Maja!



tur att det är soligt här när man kommer hem från ett soligt spanien!
längtar dock tillbaka som bara den..

din åsikt, mjau!
Postat av: ella

Fin blogg du har =).. Jag följer gärna den, följ gärna min du också =)

2009-04-05 @ 13:26:40
URL: http://ellaass.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0