Dags att reagera?

Jag har nog läst den sämsta krönikan i hela mitt liv. Har man knappt lyssnat på hiphop och inte har en aning om fler artister än några få svenska och 50 cent och Eminem... då ska man nog inte sätta sig och ge sig in i en värld som är så mycket större än så, och dessutom dra orealistiska paraleller mellan våldtäckter och en musikgenre?
Om jag inte är helt ute och cyklar så startade väl hela hiphopkulturen med Afrika Bambaataas vision "peace, unity, love and having fun"? Sen att folk tagit hiphopen åt olika håll och gjort sin egen grej av det visar ju bara att den utvecklats, dessutom är det upp till varje enskild person att skilja på rätt och fel, och vad som kan vara mer ett skådespel än verkliga åsikter.
Det roligaste var att lyssna på P3 hiphop, där fröken Annah Björk ("journalisten") tafatt försöker förklara sin artikel, men mest låter nervös och inte verkar kunna stå för något alls... Gå in på SR's hemsida och lyssna på det, den 26 sep mellan 15-15.30! Jag och Jacke fick oss ett gott skratt här hemma.

Läs denna värdelösa krönika här, får detta ens kallas journalistik?

din åsikt, mjau!
Postat av: Sara

Svar: Tack så mycket :)

2008-09-26 @ 22:28:39
URL: http://saraborell.blogg.se/
Postat av: soulie

Herregud, jag läste precis krönikan. Jag vet inte om jag ska skratta eller ej. Jag förstår inte hur hon tänker och jag förstår inte heller hur hon kan koppla ihop med våldtäkt. Damn!

2008-09-26 @ 23:00:09
URL: http://www.assuefacente.blogspot.com
Postat av: Maja

Haha, har du oxå läst detta blask? Ingen anledning till ilska, skratta istället.

2008-09-29 @ 13:22:47
URL: http://dendansandeelefanten.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0