Svampar i håret, discofiskar och pärlplattor

Haha ja igår var det en rolig kväll... med liiite för mycket vin! Det hela började med att jag och Maja skulle sitta hos henne och dricka lite vin samt pyssla. Glömde dock att ta bilder hemma hos henne... men i alla fall så fick jag ett samtal av min vän Emanuel att han skulle ha inflyttningsfest så jag och Maja blev rätt sugna på fest. Vi åkte hem till henne och käka två varsinna Gorbys och sen var det dags för pyssel.

Jag hade köpt en massa pärlor och en stor pärlplatta samt bakplåtspapper, det var operation Nya örhängen som tog fart då. Janis ringe och kände sig ensam och ville dricka öl med oss, så han kom också dit. Det blev pilligare och pilligare ju mer vin man fick i sig, pärlplattor är stört pilligt. Men jag lyckades faktiskt göra två skitsnygga örhängen, stod och strök mina pärlörhängen lite så där inne i dimman haha. Maja hade hittat en spännande liten låda hos sig där det fanns allt möjligt spännande som fler pärlor, paljetter, tipex, tärningar och även sådana där flugsvampar man har i mossan när man gör iordning adventsljusen ni vet? Dom virade jag runt hennes dreads haha! Såg sjukt roligt ut! Speciellt när hon var dräggig hahaha...

Vi bestämde oss tillslut att åka till min väns inflyttningsfest, så mot Stureby bar det av. När vi kommer ner till busshållplatsen har någon lämnat en pizzakartong där och i den låg det två svarta potatisar med tandpetare i och ögon? På ena potatisen satt det en lapp där det stod "Muhammed", bredvid låg det en lapp där det stod såhär:

 "Halloooo! Doo där, stanna, stopp!
Vi är 2 broder som är hemmalosa, och vi komma från Afrika i land Somalia
Mycket vacker, mycket vacker :)
Vi känna oss vilse, inga mat, inga kläder, inga pengar
Vi äta sånt man hitta i papperskorg..

Vi vill följa med dig hem, snella?
Vi vill ha mamma o pappa
Ta hemma oss och vi lovar ni vill inte bli besvikna! Pöss!
"

Haha wtf liksom? Orka ha tråkigt och göra ett brev till två potatisar hahaha!

Kan dock inte påstå att det var mycket till fest men det var ändå kul att träffa nya människor, marijoteten var från Norrland! Och det bästa av allt var att Emanuel hade ett stort (då menar jag verkligen stort)  akvarium som funkade som en skiljevägg ungefär fullt med vackra fiskar! Och det var minsann inga vanliga fula guppys utan sådana där avlånga revfiskar! Jättevackra, och en var kallad Discofisken för han lös i neon haha! Jag vill gärna ha en discofisk... sen skulle vi dra hem men hamnade lite här och var för att försöka köpa cigg, dock var det inget ställe som var öppet! Jag hade bjudit bort alla mina då ingen annan verkade ha cigg haha.. Jag kom tillslut hem rusig av vinet, åt en halv tomat samtidigt som jag hälsade på Mackan och Henke som var hos oss, sen däcka jag som en prinsessa med kläderna och sminket på haha!

Imorse vaknade jag först vid tio och mådde ohyggligt dåligt.. fy fan säger jag bara.. gick in i badrummet för att gå på toa då jag upptäckte att.. ja just det.. sminket somnade man med.. Kan säga att allt låg under ögonen haha!


Påväg till festen!


Haha på väg från festen ! (noterna håret)


En glad Janis!


Haha potatisen och brevet!

din åsikt, mjau!
Postat av: Sarah

tack :)



jag förstod inte att hon med dreads inte var du..kollade bara snabbt på bilderna innan jag läste hela ditt inlägg och la märke till "påväg till festen" och "på väg från festen"...trodde du hade piercat och skaffat dreads på en fest haha. btw var kommer de där örhängena ifrån? gjort själv? :)

2008-11-08 @ 15:53:39
URL: http://estailo.blogg.se/
Postat av: Mirandah-http://mirandahs.wordpress.com

Svettigt värre! Men vad har hänt med handen???

2008-11-10 @ 09:56:43
URL: http://mirandahs.wordpress.com/
Postat av: Mirandah-http://mirandahs.wordpress.com

fattar inte riktigt det här med potatisarna

2008-11-10 @ 09:57:54
URL: http://mirandahs.wordpress.com/
Postat av: Maja

Haha, även fast jag fick gå hem i regnet hela vägen från Gullmars, vinglandes, så hade jag skitkul den kvällen! <3

2008-11-12 @ 10:23:20
URL: http://dendansandeelefanten.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0