Chaitisdag

Idag sa jag upp mig på jobbet. Great. Och ja, jag ska förklara varför. För att de sa första dagen när jag frågade om lönen "Det är 10 000 i grundlön + 10 % provision", skitbra tänkte jag, eftersom det är ett 9 16 jobb och på ett kontor. Jätteskönt, äntligen jobb! Men sen i fredags sa min personalansvarige att jag måste minsann dra in 1800 kr i snitt per dag (detta är skitsvårt för övrigt) för att få ut dessa 10 papp, vilket är helt sjukt eftersom man då inte får kalla det grundlön, för grundlön är något som är fast. Jag har även ett starkt minne av att han jag hade på utbildningen sa just fast grundlön. Så nu sen i fredags har jag tjatat på den högste chefen för att få reda på vad som egentligen gäller, och han sa lite luddigt när jag frågade i fredags att det var typ så men att han skulle komma med papprena där allt som gäller står. Har han kommit till sin anställde med några papper? Nääää... inte det inte, har inte sett röken av något papper. Har frågat flertalet gång och det är hela tiden samma stil "mañana, mañana" liksom... så jävla trist. Så idag sa både jag och Maja upp oss, för jag jobbar inte bara provsionsbaserat, för då har man ingen säker inkomst. Det fungerar speciellt inte för oss som inte bor hemma längre.

Så nu var man utan arbete, igen. Kul kul.

Well, för att prata om något roligare så har jag köpt chaite + teklämma idag, och dessutom hängt med Maida i täby som shoppade lite, det var väldigt trevligt =) Och nu ska jag göra mitt chaite och kolla på dumburken! Glöm förresten inte bort mina traderaauktioner, det har lagts bud på båda adidaströjorna!


din åsikt, mjau!
Postat av: Maja

Better off alone! Vi regerar ju.. :P not!

Men du kompis! Jag ska på arbetsintervju imorgon hps Manpower och förhoppningsvist börjar jag jobba på Dustin inom kort. Håll tummarna! <3



Var chai teet gott? Jag blev jättesugen nu när jag såg bilden. mihi!



<3

2008-11-12 @ 09:00:11
URL: http://dendansandeelefanten.blogg.se/
Postat av: Sarah

kasst med dålig info, de borde skämmas! extra mycket om de kallar sig själva för hjälpfonden. hoppas du hittar nåt snart

2008-11-12 @ 10:00:39
URL: http://estailo.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0