Hupp! Pockah!

Idag har jag gjort flertalet saker, jag har bland annat; varit på danshögskolan, shoppat, blivit skrämd av en handtork, lagat mat med Mirandah, tränat, kommit på ett nytt ord och sedan åkt kommunalt..

Jag kan börja att förklara det första, danshögskolan: Det var som tidigare sagt öppet hus på danshögskolan idag, så jag och Mirandah tog tillfället i akt och åkte dit för att få lite information. Detta gick väldigt bra och jag kommer defenitivt söka till deras Danspedagoglinje som är tre år lång med inriktning street... Fast jag tror inte att jag kommer komma in eftersom de flesta som faktiskt blir antagna redan har gått en ettårig [förberedande]danslinje, såsom danscenters eller balettakademiens etc. Men det skadar ju inte att söka, plus att det är en god erfarenhet..
En sak gör mig dock lite ledsen, och det är att inriktningen street bara finns vartannat år om jag förstått det rätt, för nästa år kan man bara söka med inriktning folkdans, klassisk balett och Modern och nutida dans... = /
 Men jag ska som sagt i alla fall söka dit, för man vet aldrig!

Idag har jag även köpt ett par nya bamboo örähängen som var större och guldigare, för en tredjedel (!) av priset som jag fick de första för! Grrr..... Hittade dessa på en liten secondhand affär som även sålde nya prylar en bit ner på Ringvägen, en väldigt mysig och harmonisk butik måste jag säga! Mirandah hittade ett par flummiga och förvirrande örhängen där för endast 25 kronor, och sedan ett par funky pumps bland secondhand prylarna för bara 20 kronor! Underbart tyckte vi.

Det nya ordet: Hupp = att hoppa uppåt (då istället för att hoppa åt sidan, bakåt eller framåt)


image46
<3

din åsikt, mjau!

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0