Matlagning

Det är faktiskt rätt roligt att laga mat ibland, eller i alla fall att vara uppfinningsrik och krydda haha! Idag så har vi slagit på stort, Jacke har köpt biff och jag har färsk tonfisk! Ska bli sjukt gott, om jag lyckats med min kryddning och med själva tillagningen förstås...

Jag blev så inspirerad att jag var tvungen att berätta för er hur jag kryddat min lille firre. Jo det gick till såhär att jag hällde upp olivolja på ett fat och tillsatte vitpeppar, svartpeppar, salt och färsk timjan. Sen tog jag fram firren och vände den i oljan och kryddorna, sen skvätte jag över en del lime, vóila! Nu står den och gottar åt sig allt i kylen ett tag innan vi ska laga maten.

Förövrigt så var jag, Jacke, hans syster Jenny och hennes kille Jim på Ikea igår! Det var väldigt trevligt och vi åt på Max efter våran shopping, väldigt mycket godare än donken må jag säga. Vi fick med oss en del saker hem, även om det mesta inte var något vi planerat att köpa från början.
 Vi köpte i alla fall bland annat två jättefina tavlor, tror jag ska fota dem sen och lägga upp så ni får se! För den ena är jag verkligen helt förälskad i.

din åsikt, mjau!

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0