En sammanfattning av 2008



- Påbörjade min sista termin på John Bauergymnasiet med inriktning it/media

- Köpte mitt första terminskort på Danscenter

- Började dansa 5-6 dagar i veckan tillsammans med Mirandah

- Startade bloggen den 20/1





- Var gudmor åt  en av min ena systers tvillingsöner

- Började dansa hiphop för Robban på DC och hatade honom till en början

- Hade överdrivet mycket att ta igen i skolan

- Smakade för första gången på världens bästa glass: Ben&Jerry's



- Firade 1 år med min älskade Jacob 3/3

- Prövade på wacking för första gången! (dansstil för er som inte vet..)

- Jacke införde hemmabio (köpte en projektor) i våran lägenhet




- Jag & Mirandah bestämde oss för att ha workshop i hiphop/dancehall på Gotland på sommarlovet

- Var på en helgalen studentskiva (entreprenörenas&idrott/hälsa's) utklädd till breakdansare

- Gick upp 5 kilo i muskler (!!) pga allt dansande

- Ett helt kompisgäng firade Henkes födelsedag med restuarangbesök och utgång, jag och Jessica blev nästan dödade av ett par tuttar haha!

- Jag & Mikaela började med vårat projektarbete (bättre sent än aldrig?)




- Temat till vårat uppträdande med comercial hiphopklassen blev bestämt: cinderella & the trashy stepsisters!

- Jag fixade mina betyg i de ämnen jag hade ig-varning i

- Sökte till Kulturamas yrkesförberedande danslinje, men kom inte in =/

- Hade mösspåtagning, men gick inte ut och festade som alla andra - åkte och träna till föreställningen istället




- Hade föreställning med hiphopen & comercial hiphopgruppen på Göta Lejon

- Tog studenten!! Helt underbar dag

- Dagen efter min student tog min bästa vän & andra halva sin student!

- Blev grymt sjuk pga att jag dansat "för mkt" (tog ut mig helt hårt under terminen..) och missade därmed intagningarna till Danscenters danslinjer...

- Jobbade på Gulan




- Fann äntligen mina älskade zebraleggings, efter lång tids sökande!

- Hade en lite väl svettig kväll på Tegel med Mirandah, för mkt dansande.. för mkt vin.. för mkt av allt..

- Behövdes inget mer på Gulan förutom en vecka, arbetslös därefter

- Hade en allmänt behaglig sommarmånad med fest & vänner

- Jessica fyllde 19 år




- Mina föräldrar skilde sig

- Började göra egna örhängen

- Jag & Jessica åkte till Uppsala Reggae Festivalen, andra året i rad tillsammans, tredje året i rad för mig allt som allt

- Var arbetslös och hade ångest över framtiden

- Började på danscenter igen, med terminskort




- Började dansa breaking & locking

- Jessica & Felice bestämde sig för att flytta till Barcelona

- Sökte jobb som en idiot dagarna i ända

- Började designa bloggar åt andra




- Jessica & Felice flyttade till Barcelona

- Mirandah skaffade blogg

- Fick jobb på ett skitföretag kallat "Hjälpfonden"

- Blev bättre kompis med Maja än innan tack vare skitHjälpfonden <3





- Blev glad över att Barack Obama blev USA's president

- Slutade jobba på Hjälpfonden pga strul med lön och avtal etc.

- Sålde helt mycket kläder för att få lite pengar till mitt tomt ekande konto

- Första snön kom! Riktigt ordentligt också!





- Mirandah & Malin flyttade in i ny lägenhet = galen inflyttningsfest

- Fick jobb på Provoice som säljare

- Fyllde 19 år och firade med brakfest

- Jessica & Felice kom hem 8 dagar för att hälsa på = hårt festande, men kul som satan!

- Felice fyllde 21 år

- Firade Jul tillsammans med Jacke, hans fader, Jenny & Jim

- Mirandah fick kräksjukan lagom till nyårsafton... :/

__________________________________________________________________________________

Detta är då min sammanfattning av mitt liv hur det vart det gågna året. Täntke lägga bilder under varje månad men det blev för jobbigt så jag lägger in lite bilder från 2008 här under:




din åsikt, mjau!
Postat av: Jessica

Gott nytt år på dig och god fortsättning!

2008-12-31 @ 18:53:53
URL: http://jjessicita.blogg.se/
Postat av: Mirandah-http://mirandahs.wordpress.com

å vad fint du har gjort! Gott nytt år och gjejer förästen också....!

2009-01-01 @ 12:07:00
URL: http://mirandahs.wordpress.com/
Postat av: NETT

mars & april bilden :D sjukt söta!

2009-01-02 @ 14:56:08
URL: http://annettek.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0