Ursäkta?!

"Vi måste våga vara otrogna!"

Jag säger det igen; ursäkta?!

"Jämställdheten kväver oss och vi dör i äktenskapet. Det skriver skådespelaren Jessica Zandén och författaren Cecilia Gyllenhammar på Newsmill-bloggen. - Vi vågar inte vara kvinna och man för vi går så helt in i att vara mor och far och släpper raffigheten. " - Expressen

Så för att ha ett bra och lånvarigt äktenskap/förhållande, så ska man ljuga och gå bakom ryggen på den man älskar? Låter inte detta helt sjukt?

Frågan är ju om någon av dessa kvinnor någonsin själva blivit bedragna? Vet dem ens hur det känns? Visst, det finns säkert flera par som inte har sex lika mycket efter att de gift sig och skaffat barn, men lusten kommer väl och går i perioder för vissa mer än för andra? Dessutom om man jobbar mycket och har barn, vilket säkert resulterar i mindre tid för varandra, så kanske det inte är så konstigt att sexlivet blir lite lidande. Men herregud, skaffa sig en älskare och ljuga för den andra gör väl inte saken direkt bättre? Plus att samvetet lär tyngas rätt rejält om man älskar sin partner?

Jag tror att det som behövs i ett sådant förhållande/äktenskap är att man försöker ta tid för varandra och inte glömma bort hur viktigt det är. Men absolut inte vara otrogen!

Jag vet själv hur det känns att bli bedragen (inte i förhållandet jag är i nu) och det är något av det värsta som finns. Den känslan när man får reda på det är svår att beskriva, för det är inte bara en känsla utan många många många känslor och tankar som flyger runt och man vet knappt vad man ska ta sig till. Några jag kommer ihåg är förtvivlan, ilska, "vad är fel på mig?", hopplöshet, tomhet och ja... allt på en och samma gång. Så hur skulle otrohet på något som helst sätt hjälpa i ett förhållande? Detta tyder ju bara på att man inte längre vill vara i ett förhållande och att man troligtvis inte älskar den andra lika mycket längre, eller alls.

Blir så arg när jag läser något sådant där... vilka ignorant idiotiska människor" Och vaddå att man gör så i andra länder? Jaha och?! Jag tror knappast det betyder att hela ex. Sydamerikas befolkning som har en partner har en älskare/älskarinna på sidan om?

Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar: ni är idioter! Tyvärr men det är sant!

din åsikt, mjau!
Postat av: NETT

kan tänka mig att de är jävligt snygga ;D

2008-08-27 @ 17:07:12
URL: http://annettek.blogg.se/

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0