Valborg... okej..

i ärlighetens namn, med handen på hjärtat, vem fan bryr sig?!
Visst jag har skitroliga fjortis-fylle minnen från valborg när jag var 13, 14 och 15... men sen då?

Jag skulle vilja benämna valborg till "Fjortisarnas festhögtid"
Japp det blir fin fint. För så är det, de enda som egentligen verkligen bryr sig är nog fjortisarna. I alla fall när det kommer till festande. För mig är denna så kallade "högtid" en helt vanlig onsdagskväll, med undantaget att jag är ledig imorgon.
Vilka ursäkter vi svenskar har för att få supa....

Så ni yngre som prompt ska dricka, ta det lugnt för guds skull, det händer så mycket !

___________________________________________________________________________

För övrigt så vill jag bara säga att jag gråter en skvätt för alla stackars djur (igelkottar, fåglar etc.) som byggt bon i majbrasorna och som nu går en plågsam död till mötes. Jag hoppas att ni skyndar er undan elden och inte kurar ihop er i era små nästen! :(

din åsikt, mjau!

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0