Krasslig söndag

Idag är inte en sådan bra söndag, skulle dansat modernt men det gick inte pga min hals... hoppas den blir bättre till imorgon för jag vill INTE missa housen! Åh jag älskar house!

House dansen är faktiskt inte så etablerad i Sverige, eller ganska bland dansare, men folk som inte dansar vet oftast inte att det finns en dansstil som heter house eller vad den innebär. Men för de som inte vet vad house är så beskrivs den såhär på Danscetners hemsida: ¨
"Dansen kan beskrivas som en blandning av salsa, stepp, jazz och afrikansk dans. House dansar man oftast på upptakt och musiken är naturligtvis housemusik. Det som utmärker house och måste finnas med är flytet och gunget (jackin?)"
Jag tycker personligen inte att beskrivningen får en att föreställa sig dansen på det sättet som den faktiskt ser ut.. eller alltså.. hur ska jag förklara? Man kan säga att man måste se några duktiga house-dansare dansa för att förstå! Oj nu längar jag bara ännu mera till mitt 3-timmars housande imorgon! Tror minsann att jag är ganska bra nu! Går ju faktiskt på de två högsta nivåerna efter att bara ha dansat stilen i 8 månader , känns väldigt bra. Låter som jag skryter, men jag är faktiskt stolt över mig själv, och överraskad! Vill man något väldigt mycket, så går det, bara man försöker och tränar hårt! Man kommer ingenstans om man inte kämpar, så är det och ta med er det i tanken! Man kan inte bara glida fram på en räkmacka och tro att allt ordnar sig, för tillslut så står du där utan kunskap eller vetande. Oj vad djup man kan bli, men Ida vet vad jag pratar om ;)
Sen så vet man ju faktiskt inte alltid vad man vill göra eller vad man vill bli när man är 18 och i närheten av studenten. Men det jag vill säga är att även om man inte skött sig helt och hållet och gjort det man ska, så får man bita det sura äpplet och kämpa sig upp i slutet. Detta har jag lärt mig det senaste halvåret. För det är viktigt att gå ut gymnasiet med ett ordentligt slutbetyg, även om du inte vet vad du vill göra nu så kan det komma en dag då du bestämmer dig, och då kommer du vara glad att du kämpade de sista månaderna.

Jag hoppas verkligen att jag kommer in på en danslinje till i höst! JAG VILL JAG VILL JAG SKA JAG SKA!

image106

din åsikt, mjau!

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0