Den eviga kampen

Ja här hemma pågår det en evig kamp om vem som är bäst, jag eller jacke. Varje dag har vi en diskussion om vem som är bäst på saker och vem som är sämt, på skoj förstås, men samtidigt lite allvarlig, för ingen ger sig haha.

Ikväll har vi i alla fall ätit potatismos, köttbullar/gourmebullar och gräddsås till middag. Och sen kan ajg tipsa om en god grej som jag gjorde till som är nyttig och god.
Då gör man alltså så att man kokar ett gäng morötter, som man skurit ner i mindre delar. Sen silar man av vattnet och lägger dem i en skål. Väl där i tillsätter man smör (magert om man nu vill det, men det vill inte jag), örtsalt och vitlök! Jätte gott är det eftersom smöret smälter och blandar ihop allting, mums! Detta brukade mamma göra ibland när jag bodde hemma. Jag tycker att man alltid borde ha grönsaker till maten, förutom om man äter sallad förstås haha... för grönsaker är så otroligt bra för en!

din åsikt, mjau!

Skriv något kul/tråkigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0